onsdag 7 november 2007

Kyligt backpass i mörker

Det var lite kallt igår kväll när L och jag joggade iväg för att köra lite backintervaller, men vi blev snart varma. Istället för att springa i samma backe hela tiden sprang vi en sväng på 46 minuter som inkluderade 10 intervaller i 6 olika backar med varierande längd och stigning. Det var ett roligt sätt att träna backar på. Snittpulsen låg på 146, vilket är ca 75% av max. Maxpulsen under passet var 178. Som vanligt hade jag nog kunnat ta i lite mer, men benen orkade inte riktigt. Flåset, däremot, är det inget fel på.

På torsdag ska vi springa igen, lite längre i snacktempo. Jag har alltid inbillat mig att jag helst tränar löpning ensam men sedan jag började springa med L har jag förbättrat mig massor. Hon är alltid snabbare när vi kör intervaller och kan hålla högre tempo under längre tid (hon är orienterare, btw) och det har fått mig att rycka upp mig.

Idag blir det styrketräning av ben och mage!

1 kommentar:

  1. Oh la la now we're talking! Jag vill också ut och backträna NUUUUU!!! :-)

    SvaraRadera