måndag 17 september 2007

Var är träningsvärken?

Har upptäckt att jag inte fått träningsvärk alls sedan jag började styrketräna. Det känns väldigt märkligt. Så jag ställde en fråga på ett forum och fick en länk till en artikel. Som jag förstod det uppstår träningsvärk i den excentriska fasen av en rörelse, vilket innebär då man håller emot på "tillbakavägen". Kanske håller jag emot för lite och utför rörelserna för snabbt? Så nu på morgonen tänkte jag på det och gjorde rörelserna överdrivet långsamt....vi får väl se om det känns mer imorrn bitti!

Igår skulle vi sprungit långt men det blev ändrade planer och hästrundan på 40 minuter istället. Jag var seg efter kräftskivan i lördags så det var ungefär vad jag pallade med. Får ta ett ännu längre pass nästa helg!

Veckans träningsplan:
Måndag: Styrka
Tisdag: Vila
Onsdag: Styrka + powerwalk (låter lite mer träning än promenad)
Torsdag: Löpning (intervall/backe)
Fredag: Styrka
Lördag: Vila (ev. löpning om vi åker till svärföräldarna)
Söndag: Löpning (långt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar