torsdag 27 september 2007

En sådär träningsvecka

Hade vilodag i tisdags, skulle styrketräna i onsdags morse. Gick och la mig alldeles för sent i tisdags kväll och blev väckt av en pigg 1-åring före 5.30. Lyckades somna om 6.30 men sömnen blev kortvarig då mellankillen kom in 6.45. Jag åt en tallrik youghurt med nötter (storkillen hade rensat bort allt ur skafferiet pga mjölbaggar dagen före så det fanns inga havregryn till gröt eller müsli) och åkte iväg. Fick magknip och kände mig allmänt matt på vägen till jobbet. Inga bra förutsättningar för ett styrkepass. Men jag körde igenom programmet, men med lägre vikter överallt. Vilket borde vara bättre än inget.

På kvällen var ursprungsplanen promenad, men då kvällen före varit lite halvknäpp hemma ville jag passa på att natta mellankillen så promenaden fick utgå.

Ikväll skulle jag ha sprungit, men min löparkompis är sjuk så det blir promenad istället.

Och imorrn blir det dubbelpass, trots att jag sagt att jag inte ska köra såna. Men, jag vill inte hoppas över styrketräningen samtidigt som en kollega ska springa intervaller på lunchen och det vill jag inte missa heller. Så, det blir morgonstyrka följt av ett stort mellanmål senast klockan 9 och intervallträning klockan 11. Ska väl försöka hinna jobba imorrn också! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar