söndag 30 september 2007

Lidingö Tjejlopp är inte att leka med!

Idag var det dags för säsongens näst sista lopp, Lidingö Tjejlopp 10 km. Jag sprang det för 5 år sedan, tror jag det var, på 1.05 och jag visst förträngt hur jobbigt det var. Det är kuperat i stort sett hela tiden, antingen uppåt eller neråt. Det kan inte vara många meter som är plana.

Jag joggade hela Abborrbacken men var tvungen att gå (i sällskap med typ alla) i en backe 2 km från målet. Sluttiden blev 58.39, en bra bit från målet som var 57 minuter men det är nog bara så att jag inte är så bra just nu. Jag hoppas att det blir ett bättre resultat på Hässelbyloppet om två veckor.

Nästa veckas träningsplan:
Måndag: Styrka
Tisdag: Kondition
Onsdag: Styrka+powerwalk
Torsdag: Löpning
Fredag: Styrka
Lördag: Vila
Söndag: Vila

2 kommentarer:

  1. Dålig gissning av mig. ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tänkte på det när jag sprang där....men jag har chansen igen om två veckor på säsongens sista lopp. Vad var det du sa, 52.40?

    SvaraRadera