fredag 21 september 2007

Börjar jag bli träningsnarkoman?

Igår skulle L och jag ha tränat intervaller men en timme innan började det regna så jag bangade ur och åt godis framför TV:n istället. Det talar väl emot min misstanke att jag börjar bli träningsnarkoman. Å andra sidan valde jag att träna kondition 50 min före jobbet trots att jag ska träffa PT-Anna efter lunch och styrketräna. Jag minns inte när jag tränade dubbla pass senast. För 5-6 år sedan körde jag 3 pass en dag (cykel, innebandy, F&S) och då var jag helt färdig efteråt.

Hursom, det blev 20 min i roddmaskinen och 25 minuter på löpbandet. På bandet bredvid stod en tjej som brukar vara nere i gymmet. Hon ser verkligen vältränad och stark ut och sprang som en tok. På displayen kunde jag se att tempot var 14 km/timme. Det är ju extremt snabbt.

Jag valde ett program på 25 minuter men jag tycker alltid att programmen beter sig så knasigt. Aldrig det tempo jag tycker är lagom, så jag körde ett program med statisk hastighet, trodde jag. Startade på 9 km/timme men plötsligt pep det till och hastigheten drog iväg......10...11....12. Jag tryckte desperat ner den til 10 igen och sprang vidare. Efter en stund.....PIP.....och tempot åkte ner till typ 8 km/timme......jag tryckte upp till 11. PIP......11...12....13....14......oj, shit......desperation igen.....och så höll jag på. Jag lyckades väl hålla mig runt 11 km/timme och sprang de sista 3 minutrarna 12 km/timme. Det blev en lång period av eftersvettning i omklädningsrummet! :-)

B1 brukar springa på fredagarna med en kille på avdelningen bredvid och han tyckte att jag ska hänga på nästa vecka. Dessutom är det innebandy kl 15 på fredagarna. Plus att jag har ambitionen att styrketräna då. Kanske dags för ett trippelpass nästa fredag (yeh, right....)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar