fredag 28 september 2007

Dubbla pass och ny mall!

Jag tyckte att min blogg var lite dyster så nu har jag ändrat utseende på den!

Idag blev det då dubbla pass. I morse styrketräning och rekord på 10 minuter rodd noterades (2168). Mitt mål är 2500 meter på 10 minuter men än har jag inte varit tillräckligt mentalt förberedd för att försöka.

Några timmar senare hängde jag med B1 och hans kompis ut på intervallträning. Det var 10 grader varmt och jag hade korta tights och t-shirt men vis av erfarenhet klädde jag medvetet inte på mig mer. Kylan brukar sällan bli ett problem när jag tränar.

De körde 4x1000 meter medan jag sprang 6x500 + 2x2,30. Jag höll ganska jämn fart, de första två sträckorna på 2,17 och de fyra efterföljande på runt 2,19. Det var jobbigt och det blev en lång period av eftersvettning. Men det var kul!

Imorrn blir det vila och på söndag Lidingö Tjejlopp 10 km. Jag startar i den andra seedade gruppen då jag rapporterade in resultatet på Premiärmilen (52.40).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar