onsdag 19 september 2007

Att ta i till max!

Tar jag alltid i till max? Visst, när jag tränar tycker jag själv att jag tar i så mycket jag kan men är det verkligen så? Imorse var det iallafall något som gjorde att jag kom mycket längre än vanligt i roddmaskinen. Jag kör alltid 10 minuter uppvärmning och har hittills kommit 2086 meter på den tiden. I morse kom jag 2141 meter. Anledning var enkel, det satt en kille i roddmaskinen bredvid. Jag har aldrig sett mig själv som en tävlingsmänniska. Visst, det är kul att tävla men oftast har jag ganska låga krav på prestation. I morse, däremot, drog jag på i ett ursinnigt tempo vilket smittade av sig på hela passet.

Jag la på vikt på alla övningar och det blev riktigt svettigt. PT-Anna var där och jag frågade henne om träningsvärken som inte finns men hon tycker inte att jag ska haka upp mig på det. Det är svett och puls vi är ute efter!

Ikväll blir det promenad, imorrn intervall eller backe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar