tisdag 1 april 2008

Intervallträning när den är som bäst


Det var flera år sedan jag spelade innebandy så idag blev det nypremiär. På stor plan, 4 mot 4 med två avbytare i varje lag. Och full fart från start. Innebandy måste vara den mest effektiva intervallträningen. För det går ju inte att såsa omkring när motståndarlaget anfaller. Det är bara att springa tillbaks, hur trött man än är. Och när vi till slut fick tag på bollen är det bara att sätta fart åt andra hållet igen. Väldigt jobbigt och väldigt kul! Vårt lag hamnade snabbt i underläge och fick jaga. Vi kom aldrig ifatt men jag gjorde åtminstone 1 mål och några bra passningar. Däremot måste jag bli kvickare. Och smartare. Jag går på alla finter!

Idag har jag ordentlig träningsvärk från gårdagens gympass. Nu väntar träningsvila tills torsdag kväll då det blir löpning med L.

1 kommentar: