söndag 20 april 2008

1:59:49

Dagens mål var 20 km under 2 timmar och jag lyckades, med en marginal på 11 sekunder!

Jag har ställt in GPS:en på att visa bl a snittfart och det var alltså 6 min/km som var målet. Och snittfarten låg runt 5:59 och 6:01 mest hela tiden. Jag minns att jag efter 7 km tänkte att "i den här farten skulle jag kunna nöta på hur länge som helst". Yeh, right. Första milen tog 1:00:17 så jag visste ju att jag måste öka andra halvan för att klara det. Och det var riktigt riktigt trögt. Ingen stuns alls. Så det var inte på lätta ben jag stängde av klockan efter exakt 20 km.

Det tråkiga är att jag tyvärr fick ont längst ner på i båda vaderna, nära hälsenan. Det är mina nya skor som ännu inte varit nån succé. Stressade impulsköp är väl ganska olämpliga när det gäller just löparskor. Troligtvis springer jag Göteborgsvarvet med mina gamla. De är inte direkt utslitna så det borde väl funka.

Nästa vecka vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp. Jag känner att jag vill prioritera löpning framför styrketräning nu och dessutom har jag en del jag borde få gjort på jobbet, så det blir nog bara ett styrkepass och 2-3 löppass.

3 kommentarer:

  1. wow!!! du sprang 2 mil!! jag är grymt imponerad!!!!!

    SvaraRadera
  2. cool tid! stort grattis till det! vad har du för mål för varvet?

    SvaraRadera
  3. Wow, bra tid!!! :)

    SvaraRadera