onsdag 23 april 2008

Käppar i hjulet

Vänster hälsena är lite stel men det gör iallafall inte ont. Höger däremot. Jag läste i min idrottsskadebok igår kväll om hälseneinflammation och det stod nåt i stil med att "om man ignorerar smärtan och tränar ändå kan man få kronisk inflammation och det är en av de mest svårbehandlade skadorna som finns". Så nu försöker jag massera och vila, dvs inte stödja för mycket på, höger fot.

Göteborgsvarvet ligger väl lite i fara, beroende på hur lång tid det tar att bli bra. Jag inbillar mig att det är de nya skorna som är problemet så jag borde kunna springa utan problem i de gamla skorna.

Eftersom jag brukar måla upp det värsta som kan hända så har jag börjat fundera på vad jag ska ägna mig åt för konditionsträning om jag aldrig mer kan springa. Det vore katastrof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar