måndag 7 april 2008

Nästan en halvmara

Igår var det dags för långpass tillsammans med L. Vi började prata om bloggar och jag, som ännu inte, hade avslöjat min gjorde det. Då visade det sig att L också bloggar, här! Det var kul!

Vi hamnade ganska snabbt i skogen där det inte hade torkat upp. Tempot blev väldigt lågt, över 7 min/km, ganska länge. Mitt mål var att vara ute i 2 timmar och gärna hinna 20 km på den tiden, men det blev svårt med så mycket löptid i gegga.

Efter drygt en timme skildes vi åt eftersom Ankan, som hon får heta i fortsättningen, var tvungen att springa hem. Själv sprang jag en omväg hem på ungefär 10 km. För att det skulle bli 20 km blev det några varv runt gården hemma. Sluttid: 1.10.51, vilket betyder 6:30/km i snitt. Första milen gick på 1:12 nånting och andra milen på 58 minuter. Det var rätt segt i benen sista 5 kilometrarna. Halvmaran under 2 timmar ger 5:41/km.....jag undrar hur långt bort det ligger.

Den här veckan finns det inte så mycket tid att träna så jag vet inte hur jag ska lägga upp det än. Men ett par löppass ska jag väl hinna med. Däremot får jag svårt att hinna med någon styrkträning, tyvärr.

1 kommentar:

  1. Härligt! Klart du klarar 2 timmar! Med lite adrenalin och tävlingskänsla i kroppen så! :)

    SvaraRadera