fredag 4 april 2008

Med blodsmak i munnen....

När jag spelade innebandy förr hände det ofta att jag gjorde misstaget att utan uppvärmning börja tokrusa (jag har svårt att låta bli när det är bollar inblandade). Det dröjde inte länge förrän jag hade blodsmak i munnen och maxpuls. Och det var nästan omöjligt att komma igen. I tisdags lyckades jag ta det lugnt i början och jag orkade hålla tempot (nästan ) hela timmen. Idag fick jag en dèja vu i gymmet.

Jag kände nämligen efter några sekunder att jag hade häng på mitt personliga rekord (3:56) på 1000 meter roddmaskin. Vanligtvis ligger jag på 2:05-2:10/500 meter när jag värmer upp men idag var jag på topp och låg tidigt på 1:55....här ska ros! Så det gjorde jag, men missade rekordet med 3 sekunder, 3:59. Lite irriterande kanske. Dessutom hade jag blodsmak i munnen och maxpuls. Men det blev ett bra styrkepass, men jag var märkbart påverkad.

Och eftersom jag var lite matt var jag ju såklart tvungen att vila lite extra mellan seten och vad passar bättre då än att stå och titta på killar som spelar innebandy? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar