lördag 12 april 2008

200 meter backe

Var uppe med tuppen (06:30) och två pigga småkillar. När C hade vaknat (läs:blivit väckt) strax före 9 stack jag iväg på mitt planerade backpass. Jag valde en backe som går i ett bostadsområde. Den är 200 meter och passerar förbi en grusplan där det idag var knatteträning i fotboll. Där kan man tala om äkta rörelseglädje!

Första gången tog 1:19, men då tog jag inte riktigt i ordentligt. Därefter låg jag mellan 1:14 och 1:16 tills jag avslutade med två på 1:12 och 1:06, sammanlagt 10 repetitioner och därefter 1,5 km jogg hem. Att jag orkade springa den sista på 1:06 borde rimligtvis betyda att jag sprang de andra för långsamt. Men, jag har alltid varit en fegis när det gäller att ha fart från början. Jag tror att jag ska klappa ihop. Som om det vore en katastrof. Vad är det värsta som kan hända? Att jag inte orkar ta i lika mycket efter det? Ja, typ....

Det är dock ganska kul med backar nu för tiden, för jag märkte på Premiärmilen att jag orkar hålla farten uppe även i backar. Benen har blivit rätt starka och flåset har blivit bättre. Det är skoj.

4 kommentarer:

  1. ja det är kul när man märker skillnad! :-) jag ska snart till ursvik. lär finnas några backar där med. ikväll blir det fokuserad backträning, om allt går enligt plan.

    SvaraRadera
  2. Duktigt! Jag skulle också ha sprungit backe idag, men det blev lite omplanering.. Men det gör nig inte så mycket, står nämligen backpass på schemat flera veckor i rad nu :)

    SvaraRadera
  3. Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV de LCD, I hope you enjoy. The address is http://tv-lcd.blogspot.com. A hug.

    SvaraRadera
  4. Åh backträning som är så hemskt! Du är bra du! Kul att känna att det ger något också.

    SvaraRadera