måndag 19 maj 2008

Sommarångest?

Tröttheten till trots klev jag in i jobbgymmet 6.55 i morse. Jag tyckte att jag var tidigt ute men tydligen inte. Det var nästan lika mycket folk där som det brukar kunna vara på lunchen. Jag hörde en kille kommentera det med att folk börjar få sommarångest. Det känns lite snopet när man inte kan köra sitt program som det är tänkt för att maskiner och vikter är upptagna, så tidigt på morgonen.

Jag har dammat av mitt senaste program, ändrat på några övningar och lagt till några. Idag var det ben, bröst, triceps, mage:
Utfall med skivstång
Rumplyft med skivstång
Hantelpress liggande på boll ---> Instabilt!
Armhävningar på boll ---> Bollen inklämd i ett hörn men ska testa att ha den mitt på golvet nästa gång.
French press ---> Min triceps har krympt ihop de senaste veckorna. Det finns utrymme för förbättringar....
Tricepspress i cable
Sneda crunches på boll ---> Favorit i repris!
Sidvridning på boll ---> Göra lika många nu som i början, måste rycka upp mig!
Plankan på boll ---> Hittade övningen i en tidning och vet inte riktigt om jag gjorde rätt, men det var klurigt och jobbigt!

2 kommentarer:

  1. Jo folk börjar nog få lite sommarångest nu :)

    SvaraRadera
  2. Ja vad jobbigt det är när man inte kan träna det man tänkt sig. Tragiskt att det är mest folk på gymet efter jul och före sommaren. Kan inte vi som är där jämt få någon slags förtur? ;)

    SvaraRadera