onsdag 14 maj 2008

Orientering is the shit

Det regnade på rätt bra idag men när det var dags för orientering med L hade det slutat. Hon hade förberett med att planera en liten bana på några kontroller och vi cyklade till en lämplig startpunkt. Sedan fick jag välja mellan den stora kompassen eller den lilla man har i ett band runt tummen. Och eftersom hon brukar använda den sistnämnda när hon orienterar valde jag den. Man vill ju göra som proffsen!

Sedan sprang vi iväg in i skogen. Och eftersom det hade regnat var det blött. Och eftersom jag ville lära mig att springa efter kompassriktning och inte bara efter kända stigar och sånt så fick vi passera genom en del gegga. Men det var glömt så fort vi fick syn på kontrollerna:


Jag gillar verkligen att orientera. Det är mysigt i skogen samtidigt som man kan varva riktigt dåliga prestationer med att hitta en lurig kontroll jättefort. Dessutom är det mjukt underlag, vilket tydligen passar min hälsena bra för det kändes absolut ingenting, jippi!

Antal hittade kontroller: 8
Totaltid: 1:10
Sträcka: 4.01 km

6 kommentarer:

  1. Åh vad kul med orientering! jag var en av de få som tyckte det var kul i skolan.. Det rä superkul ju! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt hurtig bild! :)
    Lev och må!

    SvaraRadera
  3. läste i en annan blogg att du inte mera dricker fun light pga något du läst, vad var det? jag dricker mycket fun light och vill gärna veta om det faktiskt är dåligt

    SvaraRadera
  4. emmelie>> Tack detsamma!

    anonym>> Jag har aldrig varit nån storkonsument men efter att ha läst "Den hemlige kocken" blev jag inte direkt mer sugen. Jag minns inte hur många E-nummer det är i en flaska Fun Light men jag dricker hellre en mindre mängd riktig saft, sockerinnehållet till trots. Oftast dricker jag dock smaksatt vatten.

    SvaraRadera
  5. Hej där!

    Jag har också läst "Hemliga Kocken" och såg att smaksatt vatten innehålelr precis samma aromer som FUN Light... Inte ett uns av riktiga frukter och bär. Känner mig grundlurad - smaksatt vatten är inte heller naturligt. Det bästa är väl att dricka kranvatten men eftersom jag vill ha smak kommer jag att fortsätta med FUN Light - det är i alla fall snällare mot miljön!

    /Lotta

    SvaraRadera
  6. Lotta>> Jag håller med, kranvatten är nog det bästa och det går ju att hotta till med gurkskivor, citron eller nåt. Men jag är oftast bekväm och köper hem en PET-flaska vatten. Inte så miljövänligt, nej. Ska ändra på det!

    SvaraRadera