söndag 4 maj 2008

Blogger Boot Camp del 1

Igår var det första dagen på helgens träningsläger med 15 andra mer eller mindre (eller inte alls) bloggande tjejer, jättefint anordnat av Sofy.

Först på programmet stod styrketräning. Det var ett pass med gummiband och stång. Att mina axlar är ett förbisett område visste jag, men nu visade det sig att jag saknar muskler i nedre delen av magen också. Men det finns potential!

Efter styrkan var det spinning men det vågade jag inte utsätta min krånglande hälsena för. Istället botaniserade jag bland konditionsmaskinerna och började med 10 minuter roddmaskin, en kär bekant. Därefter klev jag upp på en s k Treadclimber, som ser ut så här typ:


Varför gå ut och promenera när man kan simulera backar inomhus? Jag gick i 25 minuter, kände av hälsenan lite och bestämde mig för att köra lite excentriska tåhävningar med hantel.

Sedan avslutade jag med roddmaskinen igen 5 minuter, tills tjejerna kom ut från spinninglokalen.

Därefter var det lunch, som vi åt utomhus. Skönt!

Dagens tredje pass var Pilates. Och även om det inte är världens pulshöjare direkt så märks det väldigt tydligt hur osmidig jag är. Jag borde nog gå på Pilates, eller så gör man som intruktören lärde oss dvs stretcha 30 minuter per dag (yeh, right!).

Sist skulle vi ha ett pass vattenbox men när vi väl hoppat i poolen visade det sig att de hade glömt oss. Det blev inget. Vilket antiklimax!

Dagen avslutades med häng hemma hos Sofy och god middag på Vimmel.

Snart är det dags att åka in till stan och dag 2 på Blogger Boot Camp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar