onsdag 7 maj 2008

Hälstatus

I morse var jag på besök hos massören på jobbet. Hon konstaterade att min häl hade en lätt ljusblå ton. Blodgenomströmningen hade en del övrigt att önska. Hon klämde och masserade vaden och hälsenan i 30 minuter (smärta!), sedan hade den ändrat färg och var mycket mycket mindre stel. Rådet jag fick är att leka med en liten boll under foten när jag jobbar eller ser på TV, för att inte stelna till igen. Och så de excentriska tåhävningarna då, som jag slarvat med hittills!

Nu när jag inte kan använda fötterna har träningslusten bara pyst ur mig. Det passar i och för sig rätt bra i tiden eftersom det är en del att göra på jobbet. Men, bloggen blir ju hur tråkig som helst att läsa. Det blir ju inte ett ord träning!

En rolig sak har hänt iallafall. Efter semestern kommer jag att byta jobb, internt på banken. Jag har haft jättesvårt att hitta arbetsglädjen det senaste halvåret (om inte mer) men nu ser jag den komma tillbaks. Jag har äntligen kommit på vad jag vill jobba med. Jag ska lära mig ett nytt område, få nya kollegor, jobba mot nya kunder och få en alldeles egen laptop. Det kan inte bli bättre!

2 kommentarer:

  1. kul med jobbflytt - grattis! hoppas du kommer tycka att det är roligt att gå till jobbet igen!

    vad är det egentligen för fel på hälen?

    SvaraRadera
  2. jobbigt med hälsen men kul med en laptop :D

    SvaraRadera