fredag 1 augusti 2008

Morgonträning

När jag traskade iväg för att träffa L i morse klockan 8 tänkte jag föreslå ett lite lugnare pass i prattempo. Men L hade ett lite mer offensivt förslag: hästrundan i 5:30-6:00-tempo. Vi pratade i onsdags kväll om att vi skulle kunna pressa oss mer när vi springer tillsammans. Det har blivit en hel del rundor i just prattempo och visst, det är kul att snacka en timme men samtidigt borde vi kunna ta i lite mer och spara snacket till nedjoggen.

5:30-6:00 min/km är vanligtvis inte på långa vägar tillräckligt för att pressa någon av oss, men nu är det inte riktigt som vanligt, iallfall inte för mig. Så jag hakade på. Och till slut hade det blivit 5,42 km i 5:50-tempo, helt klart en förbättring sedan sist och det är Ls förtjänst. För hade jag sprungit själv hade jag gett upp långt tidigare.

Efter en stunds vila på verandan där det fläktade skönt tog jag mig samman och körde 15 minuter styrka också:3x15 armhävningar, 3x15 dips, 3x15 sneda situps och 3x15 raka situps.

Jag tror att min ambition i höst ska vara att göra varje träningspass riktigt jobbigt, att pressa mig själv mer än jag tror jag klarar. Jag ska våga springa på och inte vara rädd att klappa ihop. Det värsta som kan hända är väl att jag får promenera hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar