lördag 30 augusti 2008

Fredag 29:e -> Seg löpning och mer armhävningar

Idag hade jag förmånen att gå upp redan klockan 6 och titta på film. Ja, med barn i huset blir det sällan sovmorgon men vem kan motstå Blixten McQueen? Dessutom somnade jag strax för 21 igår kväll när jag nattade så jag är hyfsat utvilad ändå. I köket finns spår efter ost och vin. Även om det är skönt att sova känns det alltid så dumt att ha sovit bort hela fredagskvällen och lämnat Mannen ensam framför TV:n. Särskilt som det sista jag sa till honom var "Jag kommer snart ner, jag ska inte somna".

Hursom, jag hade inte planerat nån träning igår efter mina ändrade planer pga dagislämning och doktorbesök, men på eftermiddagen ringde L och föreslog en sväng på kvällen. Kul! Det blev en kort runda, Hästsvängen, på 5,74 km på den imponerande tiden 34:56 (6:05/km). Visst, det är en seg backe i mitten men så långsamt borde det inte behöva gå. Dags att komma igång med träningen i allmänhet och intervallerna i synnerhet, tror jag.

När jag kommit hem var det dags för pass 3 i armhävningsutmaningens första vecka:15+13+10+10+20(max). Jag ligger fortfarande i fas. Vilar något kortare än rekommenderat och klarar några fler än minsta antalet man bör klara när det står "max". Vecka 2 ser inte heller så tung ut. Sedan blir det nog betydligt kämpigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar