torsdag 7 augusti 2008

Kort lunchpass i gymmet

Min kompis R och jag körde ett ganska kort pass på gymmet. 5 minuter rodd följdes av 3x15 hammercurl (7 kg), 3x15 tricepspress (15 kg) och 3x12 axelpress (7 kg). Sedan skulle jag ge mig på plankan. Det blev 3xmax (1:22, 1:30, 1:40) och som avslut 3x10 sidvridning på boll.


Alltså, jag är inte speciellt förtjust i plankan. Jag hinner aldrig stå särskilt länge förrän det gör ont nästan överallt. Och till skillnad från annan smärta jag känner under träning så klarar jag inte av den här utan ger upp rätt tidigt. Jag skulle verkligen vilja vara en av dem som skulle kunna planka bort flera minuter. För att göra det måste jag bli mycket bättre på att stå ut med smärtan.

1 kommentar:

  1. Då är vi två :) Jag hatar verkligen plankan och orkar ingenting!! det går som du säger inte att stå ut med smärtan på nåt konstigt vis :)

    SvaraRadera