måndag 4 augusti 2008

Bra pass - trots musiken!


Det var två killar i jobbgymmet och Bandit på radion. Men eftersom jag hade med mig telefon och hörlurar gjorde det inte så mycket. Det dröjde dock inte länge förrän öronen blivit så svettiga att hörlurarna ramlade ut hela tiden så jag tog ut dem och fick stå ut med rocken.

Jag började med 10 minuters uppvärmning på cykel. Under tiden jag satt där funderade jag på vilka styrkeövningar jag skulle köra sedan, men jag kunde inte riktigt bestämma mig. Istället för att slösa tid på att grubbla på det under själva styrketräningen bestämde jag mig för att varva styrka med kondition och fortsätta planera under konditionsdelarna.

Det blev såhär:
10 minuter cykel
3x12 hantelrodd
3x30 situps på boll
5 min cykel
3x20 liggande benlyft bakåt, som jag hittade hos Caroline
3x20 liggande ländryggslyft
3x30 sneda situps på boll
5 min rodd
15+10+12 ihoprull+armhävning på boll
5 min cykel

Det var en bra taktik att peta in lite kondition mellan övningarna. Då hann jag aldrig slöa till. Så här i efterhand kan jag undra varför jag inte körde såna här pass när foten inte höll för löpning, istället för att deppa ihop.

1 kommentar:

  1. Ja, men man är ju alltid efterklok ;) Låter i alla fall som ett bra pass!

    SvaraRadera