tisdag 12 augusti 2008

Cirkelträning

Det blev ingen morgonträning eftersom jag var tvungen att lämna på dagis, men jag tog igen det före lunch istället. Det blev ett egenkomponerat cirkelpass i gymmet, där jag körde två varv övningar. Jag skulle öka antalet andra varvet, var tanken:
1. Kondition 5 min - rodd (varv 1) + cykel (varv 2)
2. Breda armhävningar - 25 + 26
3. Rygglyft i bellyback med vikt (8 kg) - 15 + 16
4. Sidvridning boll - 8+8 + 8+15 (jag välte efter 8 reps båda gångerna men tyckte inte att jag var färdig för det).
5. Ihoprull + armhävning boll - 10 + 12
6. Tåhäv på ett ben - 25 + 30
7. Rygglyft på boll - 20 + 25
8. Plankan - 2:06 + 2:10

Mest nöjd är jag nog med att jag kände starkt obehag efter ungefär en halv minut andra gången jag plankade, MEN ändå härdade ut för att slå tiden från första varvet. Det kanske är kapitalförstöring att träna på gymmet och inte utnyttja hantlarna. Armhävningar kan jag ju lite gärna göra hemma, men jag gillar att träna där andra tränar samtidigt. Och tänka sig, jag kände inte något behov av att byta radiokanal heller!!

1 kommentar:

  1. Jag förstår. man kan få massor av kraft av att folk tränar omkring en. Hemma skulle man ju lika gärna kunna råka hamna i soffan utan att nån ser ;)

    SvaraRadera