söndag 10 augusti 2008

Jakten på farten

Igår blev det både pizza och kanske lite för mycket rödvin så långpasset jag hade planerat på förmiddagen idag blev struket. Det dröjde till halv 5 innan jag kom iväg. Och det fanns inte mycket krut i benen alls. Ingenstans om jag ska vara ärlig. Det gick hyfsat snabbt i 3 km (5:27/km) men sedan orkade jag inte mer. Visst, jag borde ha pressat mig men kände att jag inte var på humör (jag har lite mental träning att ta tag i....).

Istället programmerade jag in intervaller på klockan: 10x200 meter med 30 sekunders ståvila mellan varje. Det tyckte jag var en bra kompromiss. Springa "fort" men ändå vila lite emellanåt. Farten pendlade mellan som bäst 4:12/km till långsamma 4:56/km (uppförsbacke). Det hade varit roligt att ha pulsbandet på, men det hade jag glömt.

Nästa vecka är två pass inplanerade med L på onsdag och fredag. Jag tänkte sedan skriva att jag ska försöka gå upp tidigt på tisdag och styrketräna före jobbet, men så tänkte jag på Sofys träffsäkra inlägg och skriver nu istället: På tisdag ska jag gå upp tidigt och styrketräna före jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar