fredag 26 september 2008

Ut ur bekvämlighetszonen

Har hamnat i ett nytt projekt på jobbet. Det är nya människor, en verksamhet jag inte jobbat inom förut och på en ny plats rent geografiskt, som innebär att jag kommer att åka kommunalt till och från jobbet istället för bil. Jo, jag vet att det är bättre för miljön och allt det där, men det är omställning för mig och ett steg utanför bekvämlighetszonen. Men, det kommer såklart också att funka!

Hur som helst, igår kväll var jag helt slut och somnade under nattningen så det blev inga armhävningar, som jag planerat. Idag är jag hemma med sjuka barn och har precis persat i antal i rad, 50! Jag vilade lite för länge kanske (det står i och för sig "60 sec, longer if required") eftersom jag fick avbryta för att hjälpa kidsen med tågbanan, men iallafall. 28, 35, 25, 22, 50 -> 160. Jag vet att jag inte går ner riktigt så långt som man ska. Klarar jag 100 armhävningar med rak rygg men kanske inte helt korrekt böjda armar så är jag nöjd iallafall.

I helgen åker vi till svärföräldrarna. Träningskläderna är nedpackade. Minst ett löppass är planen!

2 kommentarer:

  1. 50 på rad är ju superbra!! :)

    SvaraRadera
  2. OJ! Värsta superarmhäverskan!!! KLart impad är jag!

    SvaraRadera