fredag 12 september 2008

Mer spinning och "misslyckat" armhävningspass

Jag har turen att ha en motionshall på jobbet med diverse pass. Idag körde jag 40 minuter spinning och det var skoj! Ledaren var riktigt bra. Hon var tydlig med vad vi skulle göra, hur många gånger och hur länge så det var lätt att disponera krafterna på ett bra sätt. Jag antar att jag är rätt nära att köpa ett par spinningskor, för det är inte jätteskönt att köra i vanliga skor med mjuk sula.

Efter passet fick jag för mig att jag skulle utnyttja att jag redan var svettig och köra veckans sista armhävningspass på 30, 22, 22, 20 och max (minst 27). Jag gick in i det knökfulla gymmet och satte igång. De första 30 gick bra. Följande 22 klarade jag med nöd och näppe men under den tredje omgången nådde jag bara 14 innan krafterna var förbrukade. Irriterande. Men jag har förstått att det är vanligt att man får kämpa med vissa pass, så jag bestämde mig för att äta lunch och göra ett nytt försök på söndag. Och jag tänker inte börja intala mig att jag är klen!

Ikväll ska L och jag köra backintervaller. Det blir en bra avslutning på arbetsveckan och start på helgen!

1 kommentar:

  1. kul med bra spinninginstruktör.. Avgör så mkt!!

    SvaraRadera