onsdag 10 september 2008

Spontanträning

Det är ju så bra med armhävningar. Man kan göra dem närsomhelst. Ikväll väntar spinning med L men för en stund sedan fick jag plötsligt sån lust att genomföra veckans andra armhävningspass. Och så fick det bli. Barnen satt och kollade på Thomas och vännerna. Att de, speciellt minstingen, är fullt upptagna med nåt annat är en förutsättning. Annars vill han sitta på min rygg och med 15 kg extra klarar jag inte många.

Idag uppgick den totala summan till 106, uppdelat på 27+19+19+15+26(max), vila 90 (eller något mer faktiskt, vilket är tillåtet enligt schemat) sekunder mellan varje. Nästa omgång (förmodligen på lördag om jag inte får nåt ryck tidigare) ökar antalet med 15, vilket jag tycker är hyfsat mycket. Men ska man klara 100 i rad om 3,5 vecka måste det gå undan, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar