måndag 29 september 2008

Ny rörig vecka

Den här veckan och nästa är nästintill fulltecknade. Det är 5 födelsedagskalas (varav 4 är för samma person (det blir så när det är många som vill fira men inte kan komma samma dag!)), styrelsemöten (jag ska konsekvent säga nej till sånt i framtiden), inflyttningsfest på jobbet, föräldramöte på dagis, varma mackor-kväll med en vän hos hennes mamma, städdag på dagis och säkert annat jag har glömt.

Vad jag skulle komma fram till att jag måste ändra på mina träningsvanor för att hinna med det också. Så, imorrn bitti ska jag på spinning på jobbet innan kursen börjar. Morgonträning är egentligen inget nytt för mig, men de senaste månaderna har kuddens dragningskraft varit större än min träningslust. Imorrn ska det bli ändring på det!

Igår, sista dagen hos svärföräldrarna, blev det en långpromenad på 9 km, vilket jag tycker var ett hyggligt alternativ till löpningen. Det passade bättre in i tidsschemat och trots att det inte är högintensivt räknar jag det absolut som ett kvalitetspass.

Ikväll återgick jag till den tuffa kolumnen i armhävningsprogrammet. Jag gjorde 2x19+2x22+2x18+2x22 samt avslutade med 45, sammanlagt 207. Det är nog tur att mina armhävningar inte ligger ute på Youtube (bra idé! :-)). Jag anar att de flesta skulle tycka att jag inte gör dem stilenligt, men de är på tårna och jag böjer på armarna.

Nu ska jag sova, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar