tisdag 4 mars 2008

VAB med träningsinslag

Smågrabbarna hann gå på dagis i tre dagar innan förkylningen satte fart igen. Söndag kväll hade 3,5-åringen feber och måndag morgon var de toksnoriga och hostade. VAB igen alltså.

Som tur är har jag en väldigt snäll pappa som i perioder har möjlighet att komma förbi med ganska kort varsel. Igår umgicks med barnen en timme medan jag tog en snabb promenad på 6 km. Och idag gjorde han detsamma och jag passade på att springa. Det blev fartlek, även om det varken var fart eller lek. Det går trögt just nu, benen är inte direkt fulla av spring men jag gör mitt bästa och hoppas att det kommer att lossna till slut.

Dagens fartlek:
Uppvärming 627 m 3:34 (i kortaste laget, ja)
1) 1 km 5:37
2) 1 km 5:24
3) 1 km 6:05
4) 1 km 5:54
5) 1 km 5:22
Nedjogg 2,45 km 14:14

Sammanlagt 8,1 km

Det blir nog ingen styrketräning denna vecka. När jag väl är på jobbet måste jag jobba.

1 kommentar:

  1. Jobbigt med sjuka barn! Vilken snäll pappa du har.

    Ibland är det ju bara sådär med träningen, duktigt att du ändå kämpar på!

    SvaraRadera