söndag 2 mars 2008

Det kanske finns hopp

Skulle sprungit 2 timmar med L i morse men fick planera om. Gick på stan hela dagen igår och hade inte samvete att vara borta hela förmiddagen idag så vi satsade på 1,5 timme med start 8.30.

Och för första gången kände jag att det faktiskt finns lite hopp inför Göteborgsvarvet. Inte för att det gick lätt, för det gjorde det inte, utan för att jag sprang på trots att jag kände mig trött och seg. Hade jag inte haft en pigg L nån meter framför mig hade jag förmodligen sprungit betydligt långsammare. Nu blev det 15 km på drygt 1 timme 28 minuter, vilket med mina mått mätt är ganska hyfsat.

På eftermiddagen sprang C iväg med GPS-klockan och kom tillbaks efter drygt 35 minuter, 5:33 min/km i snitt. Trots minimal träning springer han alltså betydligt snabbare än mig. Orättvist. :-) Efter lite pyssel fick han över våra rundor från Garmin in i SportTracks där vi kunde analysera fart, höjdskillnader, pulsnivåer osv. Rätt kul, faktiskt. Framförallt är det kul att just GPS-klockan fått C motiverad att ta tag i löpningen. Jag tycker ju att det är kapitalförstöring att inte löpträna när det går så bra utan träning. Vilka tider han skulle kunna göra.

Imorrn är det vila. Sedan får jag se.

1 kommentar:

  1. skitbra sprunget ju! ja - du allstå, inte nödvändigtvis c (även om han också sprang skitbra)

    SvaraRadera