fredag 14 mars 2008

Min stora svaghet just nu


C kom hem från en tjänsteresa förra veckan med ett jättepaket winegum. Jag skulle bara ta några stycken, men kunde inte sluta när jag väl hade börjat. En av mina kollegor gillar också winegum. Eftersom han snart fyller år bad jag C köpa ett paket som jag kunde ge min kollega i present (och muta, eftersom jag är i behov av hans hjälp och han inte riktigt har tid). För en stund sedan såg jag att han hade öppnat paketet och nu är det kört igen. Och hur snyggt är det att ge bort något man ändå går och nallar av?

Men det är nåt visst med just winegum. Och förut var det vara de röda de gällde. Nu äter jag gärna mängder av allihopa, oavsett färg.

2 kommentarer:

  1. jag gillar bäst de med socker på... och paketen är så stora - usch - svårt att sluta äta!! hur går det med proteinerna??

    SvaraRadera
  2. Åh! Förr bad jag alltid alla som var utmolands att köpa med sig winegum, men nu har jag glömt att man kunde göra det :) Synd att du påminde mig :) Jag gillar de svarta bäst och på andra plats kommer de röda och sen de gröna. Resten kan få vara :)

    SvaraRadera