söndag 30 mars 2008

Premiärmilen!

Idag var det årets i särklass finaste dag och jag sprang Premiärmilen, precis som i fjol. I kortärmat och uppvikta byxben.

Sluttiden blev 53:24, men enligt Garmin var banan 10065 meter och milen gick på 53:04, men jag är rätt nöjd med den officiella sluttiden så den får duga som värdemätare. Förra året sprang jag på 53:12 och med tanke på hur segt det har gått att träna i år så känns det ändå rätt bra. Jag orkade ta i i uppförsbackarna och blev inte omsprungen av jättemånga.

Men, jag kommer att revidera mitt mål. Att springa milen under 50 minuter känns rätt långt bort och ärligt talat inte jätteviktigt. Jag är för tillfället nöjd med att ligga runt 53 minuter.

3 kommentarer:

  1. skitbra sprunget!!!! du är ju bara 3 minuter från ditt mål - och våren och sommaren är evighetslång.... ;-) duktigt jobbat idag i alla fall! fast jag tycker det låter skitkallt att springa i t-shirt... visst, det är en skön vårdag men det är inte direkt 20+...

    SvaraRadera
  2. Bra sprunget! Det var ju en jättebra tid ju! Och jag tror vist att du kan klara att springa under 50! Visst, det kanske inte är livsviktigt att klara, men lite stolt skulle man ju bli :) Det skulle vara väldigt kul att springa ett millopp nu och se vad man kunde få för tid.. Vi får kämpa på tillsammans! :)

    Ska du springa några fler 10km lopp i sommar?

    SvaraRadera
  3. Håller med de ovan, det är bara tre minuter kvar till målet och du har just sprungit premiärmilen!

    Nä, på det igen, säsongen har knappt börjat!

    SvaraRadera