söndag 16 mars 2008

Träning vs "Att göra"-listan

Veckan som gått har inte varit nån höjdare vad gäller träning. I helgen hade jag tänkt att springa men det blev inte av. Idag t ex var det Två sjöar runt, som jag brukar springa men i år ville inte C stå och heja, som han brukar, så istället var det jag och killarna som hejade på honom.


Mina tre favvokillar!

Under tiden C sprang rusade 3,5-åringen runt löparbanorna bredvid och 1,5-åringen försökte närma sig några killar som spelade fotboll. Det var en mysig stund!

C slog mitt personliga rekord på 29:51. Resultatlistan är inte färdig men det verkar som marginalen inte blev större än 10 sekunder nånting. Då ska man ha i åtanke att jag hade tränat rätt mycket i fjol medan C gjort en handfull träningspass i år. Hans snittpuls var 190. Imponerade att orka en halvtimme med det flåset!

Jag fick iallafall köpa ett par nya löparskor.


Skorna

Nästa vecka konkurrerar träningen med en ganska lång "Att göra"-lista, speciellt på jobbet. Jag ligger efter och måste jobba ikapp innan jag kan gymma med gott samvete. Jag hoppas dock att det ska finnas tid för styrketräning på tisdag. I fredags fick jag ett nytt program som jag är sugen på att sätta fart med.

Och under påsken ska det väl kunna bli några rundor i nya skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar