torsdag 5 november 2009

Torsdag 5 november - Kondition på SATS

Tog nya skorna i en påse och åkte till SATS. Klev upp på löpbandet och bestämde mig för att springa 5 km under 30 minuter. Första kilometern i 6 min-tempo. Kändes helt ok. Andra kilometern i 5:30-tempo och plötsligt blev det så tydligt hur dålig min kondition är. Tredje och fjärde kilometern var jag tillbaks i 6 min-tempo. Den sista gick något snabbare och sluttiden blev 29:21, eller nåt.

Efter turen på bandet kände jag mig helt slut men satte mig ändå för att ro 2000 meter, men efter halva sträckan fick det vara nog. Jag orkade helt enkelt inte.

Istället gick jag ner till fria vikter-rummet och körde sittande rodd 3x8, eller om det var 3x10. Sedan hade luften gått ur mig och jag gick hem.

På min matrislapp stod det dock att jag skulle göra axelpress, axellyft och dips idag så de brände jag av framför TV:n.

I fortsättningen måste jag träna mycket mer kondition. Promenader är såklart trevligt på alla sätt och vis, men jag vill kunna springa i 5:20-tempo igen utan att klappa ihop fullständigt. Det är inte så kul att lufsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar