tisdag 10 november 2009

Tisdag 10 november - Morgonintervaller

Pappa kom kvart i 9 och jag joggade iväg med killarna på sina cyklar. När de var lämnade på dagis värmde jag upp 1 km och sedan blev det intervaller: 10x200 meter med 30 sekunder ståvila. Farten kändes bra:
1. 4:36/km
2. 4:49
3. 4:47
4. 4:58
5. 5:07
6. 5:33
7. 5:19
8. 4:58
9. 5:19

Jag vet inte vad jag har för maxpuls men pulsen låg troligtvis på ca 80% av max under alla intervaller. När jag tittar på farten så är den ju inte alls särskilt hög, så det var väl därför den kändes bra. Efteråt skulle jag jogga hem men det var trögt. Pulsen låg kvar på 80% av max trots att jag nära på lunkade. Sista kilometern drog jag dock på lite.

Jag vet inte vad jag ska skriva.....det är så tydligt att jag har väldigt långt kvar till någon sorts form. På lördag ska jag springa Snöfemman och jag ska nog vara nöjd om jag orkar springa hela vägen runt, det är ju några sugande backar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar