måndag 6 april 2009

Vår!


Jag har, de senaste dagarna, letat efter det ultimata vårtecknet: en tussilago. Och idag hittade vi en. Storebror förevigade ögonblicket i ovanstående bild.

Idag har dagis stängt pga planeringsdag så Storebror, Lillebror och jag är hemma. Förmiddagens mission var att ta bussen till biblioteket, lämna igen ett par spel och sedan åka hem. Det är bra att inte ha för högtflygande planer när man har barn. Saker tenderar att ta längre tid än tänkt. Det tog t ex 1 timme 15 minuter att gå från bussen och hem, en promenad som tar 5 minuter om man är rask. Fast passerar man en stor, klättervänlig sten, och några lekplatser tar det förstås lite längre tid. Jag, som jagar steg, tycker dock inte att det gör så mycket.

Söndag 5 april
Igår tog L och jag en promenad (75 min) på förmiddagen. Det började med regn men slutade med uppehåll. Träningsmålet på 4 timmar/vecka klarar jag nu med råge. Får se hur länge kroppen hänger med. Huvudet är taggat iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar