tisdag 21 april 2009

Tillbaks från fjällen!

Har tillbringat några dagar i Storhogna, nära Vemdalen, men fem kompisar. Det var jätteskönt och härligt. Trots att jag inte vågar åka slalom nu så blev det rätt mycket motion!

Första dagen blev det ett besök hos I's svärmor och på ett gårdsmejeri i Klövsjö. Eftermiddagen spenderades på Storhogna spa där jag använde crosstrainern i 30 minuter. Alltid nåt!

På söndagen åkte jag och en tjej längdskidor i 2,5 timme.


Så här cool såg jag ut på högfjället

M, den andra tjejen, har inte åkt längdskidor på 25 år och jag är höggravid. I uppförsbackarna var det bakhalt och i alla utförslöpor tog vi spjärn med stavarna för att inte få för hög fart och riskera att ramla. Sista biten var så brant nedför att vi promenerade. Måste ha sett ganska roligt ut!


Högfjället

Samma dag gick jag även en promenad på en timme.

Sista dagen, måndag, blev det sammanlagt 1 timme 50 minuter promenad. Först fram och tillbaks till ett vattenfall.


Fettjåfallet

Efter det blev det en sväng på fjället vid Storhogna och sedan packade vi ihop och åkte hem.

1 kommentar:

  1. Uppe i stugan, ramlade jag i en liten plutt-nedförsbacke handlöst framlänges med mage och näsa rätt ner i backen med ryggsäcken full och allt. Vilken syn! De andra kunde inte sluta skratta och upp kom jag inte utan hjälp heller. Tur att snön var ganska lös så magen klarade sig bra. Bra att ni var försiktiga!

    SvaraRadera