måndag 6 april 2009

Måndag 6 april - Cykling 2x23 minuter

Igår gick jag in i vecka 28 och nu är jag, per definition, höggravid. Det firade jag ikväll genom att cykla fram och tillbaks till SATS där jag köpte ett årskort. Jag känner ofta att jag ligger i ofas med mina satsningar. Som det året jag skrev teoriprov i golf eftersom jag fått för mig att jag skulle lära mig spela. Det gick jättebra, alla rätt, men när det var dags att gå in för praktiken var det november och snö. Så allt rann ut i sanden. Fördelen med SATS-kortet är ju att det går att frysa när jag inte pallar med att träna mer, för att sedan tina upp det några månader efter förlossningen.

Hur gick det då att cykla? Njae, sådär. Jag hade varken höjt styret eller sänkt sadeln vilket gjorde det hyfsat obekvämt. Och i uppförsbackarna var jag rädd att ta i för hårt, så det blev ett par promenader. Det vore synd att inte cykla mer i vår, men jag måste definitivt fram med hylsnyckelsatsen före nästa försök.

Mitt första riktiga SATS-besök blir nog på torsdag. Då ska jag testa deras löpband och fria vikter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar