måndag 27 april 2009

Måndag 27 april - Löpband 35 min + Styrka 20 min

Var hemma med sjuk Lillebror och tog chansen att sticka hemifrån när Mannen kommit hem. Besökte SATS för andra gången sedan jag köpte årskort. Gick 35 minuter på löpbandet följt av 20 minuter styrka.

Jag, som är van vid ett minimalt jobbgym där det är väldigt nära till allt, gick först runt och rekade. Hade mitt vanliga schema (knäböj med boll, utfall med bräda, tåhäv, sittande rodd, rygglyft i bellyback, hammercurl och dips mot bänk) med mig och skulle hitta det ställe där det var närmast till allt. Och till slut gick det. Jag hittade en boll, en bräda, lite fria vikter, en bellyback, en bänk och en sittande rodd-grej - i nästan samma rum! Jag behövde bara förflytta mig ett tiotal meter efter mitt ben-triset.

Undrar om det bara är jag som stör mig på att styrketräningsutrustningen dels är spridd på två våningsplan och på varje våningsplan uppdelad på minst två rum. När jag tränar vill jag hålla ett högt tempo och slippa gå långa sträckor mellan övningarna. Fast å andra sidan kan man ju springa emellan, så är det I-landsproblemet löst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar