onsdag 15 oktober 2008

Ett mörkt backpass

Nu är det verkligen mörkt på kvällarna. Jag tog t o m på mig reflexvästen när jag och L skulle ut och köra intervaller. Hon föreslog backintervaller och hängde på. Jag fick välja mellan det och tusingar. Det finns en ganska bra väg i ett närliggande villaområde. Det går 4 backar upp från backen med jämna mellanrum. Vi körde ett pass där i fjol så det blev en favorit i repris. Fast då körde vi visst 5 olika backar. Ikväll blev det 4. Det kändes rätt bra och med dit- och hemjogg blev det 48 minuter och lagom hem till Grey's Anatomy.

När jag sprang sista biten hem kom jag på vad jag måste ägna hösten och vintern åt. Löpteknik. Jag lufsar fram och har ingen stuns. Eftersom jag har läst att man ska skjuta fram höften så gjorde jag det och plötsligt blev det mycket bättre driv i steget. Inte helt ologiskt. Så, jag ska träna löpteknik på ett medvetet sätt. Hur det ska gå till ska jag tänka ut.

Jag kom även fram till att jag ska börja springa på morgonen före jobbet. Och jag ska börja på fredag. Vanligtvis går jag upp ungefär 6.30. Jag ska springa 6.00-6.30 och sedan väcka resten av familjen. En halvtimme är ju ingenting. Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar