söndag 12 oktober 2008

En aktiv söndag

4-åringen skulle på kalas på Nickis och ville absolut cykla dit. Jag har blivit så naturligt bilburen att jag inte ens hade tänkt tanken, men det är klart man ska cykeln om det går. Däremot var det för långt för att han skulle få cykla själv så jag körde honom i cykelstolen 25 minuter enkel väg. Det kändes i benen. Efter att ha lämnat av honom på kalaset sprang jag en sväng i omgivningarna.


3 km uppvärmning i typ 5:45-tempo. Därefter 10x100 meter för att känna lite fart och sedan 1,5 km nedjogg. När jag kom tillbaks till kalaset skulle de precis äta korv efter 45 minuters intensivt klättrande i äventyrslandet. De var rödflammiga i ansiktet och svettiga i håret. Där kan man tala om rörelseglädje!

När godispåsarna var utdelade tackade vi för oss och cyklade hem igen. Lite senare på eftermiddagen var Storebror och jag på simlekis. Inte så högintensivt men ändå 30 minuter motion.

Har inte planerat veckans träning än men ska försöka hinna med det under dagen!

1 kommentar:

  1. Vilken bra idé att ha lite fysisk aktivitet på kalaset, det borde fler ha! Smart att hinna få in lite löpning under tiden också :)

    SvaraRadera