onsdag 20 maj 2009

Som en helt ny människa!

När jag vaknade i morse var jag stel i rumpan, men när jag klev upp på löpbandet på SATS var ömheten som bortblåst och 30 minuter promenad kändes inte som ett problem. Jätteskönt!

Därefter blev det 30 minuter styrka och jag ska inte tråka ut med att räkna upp alla övningar eftersom det är samma varje gång. Det som däremot var extra roligt var att jag kände mig stark. Jag tränar ju inte för att bygga styrka nu men det är ändå kul att det ger lite resultat.


Jag har läst att mycket bilder lockar läsare (bilderna kanske ska vara bra också! :-))

Eftersom det kändes så bra att träna idag vet jag inte längre när jag ska frysa SATS-kortet. Så länge som jag kan styrketräna finns det ju ingen anledning att göra det, tycker jag. Hur jag ska lägga upp träningen efter förlossningen vet jag inte heller. Gå ut lugnt, är väl det bästa tipset. Promenader och sedan bålträning och knipövningar och efter 10-12 veckor löpning. Eftersom jag ska snittas beror mycket på hur läkningen går. Men jag är inte bekymrad. Tids nog har jag full fart igen!

1 kommentar:

  1. Skynda långsamt, ta det som det kommer och lyssna på kroppen. Typ? :)

    SvaraRadera