fredag 15 maj 2009

Fredag 15 maj - Motionscykel 30 min + Styrka 30 min

Jag var inte alls på gång när jag satte mig på motionscykeln på SATS idag. Det var ömt i stora delar av mitt bäcken och 30 minuter cykling gjorde knappast saken bättre.

Men jag linkade ner till nedre plan och gjorde mitt, numera, vanliga program med ett par extraövningar för att komma upp i minst 30 minuter: benböj mot boll, statiska utfall, tåhäv, latsdrag, sittande rodd, rygglyft, hammercurl, dips mot bänk och axelpress. Och det lustiga var att när jag hade tränat klart var ömheten borta. Troligtvis beror den inte enbart på fogarna utan också på att jag är ganska stel och sällan blir riktigt varm och uppmjukad (bikramyoga kanske vore nåt för mig.... :-).

Efter cykling och styrketräning slutade veckans dos (så här långt) på 3 timmar 55 minuter. Det fattas allså 5 minuter. Men det struntar jag i. Veckans mål är uppnått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar