lördag 9 maj 2009

Den stora tröttheten

Jag vet inte om det är graviditeten eller nåt annat men jag är trött trött trött. Och jag vet ju att det bara är en aptitretare inför vad som komma skall. Eller ska 3:an bli en sån där bebis som sover hela nätterna från ett par veckors ålder och som sover länge flera gånger per dag? Jag läste på nätet (och då är det ju sant) att om man tränar under graviditeten så får det många positiva konsekvenser varav en är att bebisen sover bättre när den väl kommit ut. Ja, om mängden träning avgör hur bebisen sover sedan så kommer det att bli en riktig sjusovare, det är ju helt klart!

Hursom, igår blev det 75 minuter promenad med I och imorse var jag på SATS när de öppnade och avverkade 30 minuter promenad på löpbandet och 25 minuter styrketräning. Jag är inte redo att frysa SATS-kortet än. Har fått dra ner på tempot på löpbandet till 5,6 km/timme eftersom det känns både i magen och i fogarna, men det kan ju vara tillfälligt också. Idag kände jag mig rätt klen i både armarna och benen också - kanske hänger ihop med att jag är så trött. Jag ska dock planera in ett SATS-besök i nästa vecka. Jag tänker inte kasta in handduken än!

1 kommentar: