tisdag 26 maj 2009

Jag kan inte springa

Jag är för liten. Jag är 3.

Det kläckte lillebror ur sig när vi satt och slötittade på Lilla Sportspegeln härom dagen. De visade ett reportage från Lilla Göteborgsvarvet. Några minuter senare hade han glömt bort vad han sa och sprang fram och tillbaks mellan vardagsrummet och köket.

Att både han och Storebror kan springa visar de ofta med önskvärd tydlighet. I söndags t ex när vi skulle hämta deras pappa på Arlanda. De sprang mellan Terminal 2 och Sky City och jag hade stora problem att hänga med. Jag vet inte hur långt det är men fort gick det.

Själv kan jag inte springa och det börjar faktiskt bli svårt att promenera också. Därför har jag bestämt mig för att sänka målet från 4 timmar träning/vecka till 3 tillfällen/vecka. En idé är att simma, men det är så mycket pyssel runtomkring. Jag satsar på uppvärmning och styrketräning tills det är dags istället.

Igår t ex avverkade jag 15 minuter motionscykel följt av 15 minuter löpband och 20 minuter styrketräning. Det var mycket folk på SATS och jag hade ingen inspiration alls, så jag skippade ryggövningarna. De ska jag ta på torsdag morgon, är tanken, ihop med 3 andra övningar för någon glömd muskel. Axlarna kanske?


I present från Mannen som kom hem från Indien fick jag en tränings-DVD, som jag ännu inte packat upp. På framsidan står att man ska använda "everyday household items", vilket ska bli kul att se. DVD:n är på engelska och hindi.

Igår kom lönen och jag köpte nya hörlurar. Mina skumgummilurar blir rätt svettiga under träning så jag investerade i ett par nya. De funkade bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar