tisdag 27 oktober 2009

Body Pump


Man kan träna med kettlebells och man kan träna med sandsäck. Eller så köper man en pumpa!

De senaste dagarna har jag insett att det är orealistiskt att tro att jag ska bränna av ett styrketräningspass framför TV:n på kvällstid. När barnen somnat är jag så seg att det inte blir av. Hur ska jag då gå tillväga? Idag kom jag på det. Jag ska ha ett schema med styrketräningsövningar som jag kör när det finns tid! Någon dag kanske jag bara hinner/orkar med armhävningarna, en annan dag kanske jag kör allihopa utspritt på hela dagen. Just nu händer det ju ingenting så alla sätt att träna måste vara bättre!

De senaste tre dagarna har jag fått ihop: armhävningar 2 ggr, benböj (enben, tvåben), tåhäv 2 ggr, dips, en axelövning, twist, höftlyft, frivändning, diagonala rygglyft och utfall. Några övningar körde jag med pumpa!

Förutom detta rullande schema ska jag boka in minst 1 pass på SATS i veckan och så ska jag ut och springa.

Närmast i planeringen är löpning ikväll med L och på torsdag SATS Power Step!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar