söndag 8 februari 2009

Söndag 8 februari - Promenad 1 tim 23 min

För att klara veckans mål på 4 timmar fysisk aktivitet krävdes, förutom morgonens styrketräning, 1 timme 23 minuter av något annat pulshöjande. Och det skulle väl inte vara omöjligt att skrapa ihop.

Lillebror och jag började först med att promenera (han i vagnen) 25 minuter hem till en kompis. Efter några timmars lek och dinkelpannkaka med spenat, promenerade jag en omväg till ICA på 52 minuter. För att komma upp i 240 minuter räknade jag sedan med de 6 minuter det tog att gå hem från ICA. Men det var bara för att ryggsäcken för full med matvaror.

Så, denna vecka blev så här till slut:
Måndag: Vila, hosta
Tisdag: Vila, hosta
Onsdag: Promenad 65 min
Torsdag: Promenad 37 min
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Styrka 55 min, promenad 25+52+6 min
Totalt: 240 minuter

Nästa vecka ska jag bre ut minutrarna lite mer jämt över dagarna för att slippa tokspurta på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar