onsdag 11 februari 2009

Onsdag 11 februari - Styrketräning 40 min

Idag är jag hemma med sjuka barn, men har man ett gummiband och en kropp kan man styrketräna ändå. Medan barnen tittade på Bolibompa körde jag igenom mitt program. Den här gången gick det fortare eftersom jag körde några övningar som supersets.



Det är konstigt att det tagit sån tid att inse det, men det går ju faktiskt att styrketräna hemma. Jag som grubblar så mycket över hur jag ska hinna träna sedan när 3:an kommer. Förutom ett par pass i veckan på gymmet och några promenader får jag köra styrka hemma på vardagsrumsgolvet. Då kvittar det dessutom om alla barnen är hemma, så länge som de inte ska klättra på mig hela tiden när jag försöker göra armhävningar. Eller, förresten, det blir lite extra tyngd bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar