måndag 2 juni 2008

Inte alls som planerat!

I lördags var planen att först hjälpa en kompis att flytta och sedan heja på Maran på eftermiddagen. När 3,5-åringen och jag kom till M var jag först på plats. Hon bad mig bära in en kartong i sovrummet och när jag öppnade dörren väntade en riktig överraskning. Där satt 8 kompisar. Det var min möhippa (för er som inte vet så ska jag gifta mig i augusti)!

Efter en stund kom C dit med 2-åringen för att hämta storebrorsan. Nån flytthjälp blev det inte för mig (just flytten var inget påhitt) och tyvärr kunde i M följa med oss.

Första stopp var Solvalla, där jag fick köra en pensionerad travhäst några varv runt banan, tillsammans med skötaren Elin. Det var riktigt coolt!



Sedan åt vi lunch på en italiensk restaurang. Därefter var det ögonbindel på och in i bilen. Jag blev ledd in i ett omklädningsrum (så mycket kunde jag uppfatta) och fick kläder att sätta på mig. När benvärmarna skulle på började jag ana vad som var på gång. Vi skulle lära oss en koreografi till Fame-låten! Alla hade 80-talsinspirerade kläder och var hur fina som helst (får se om jag lyckas skaka fram bilddokumentation). Och jag fick dansa solo. Äntligen! :-)

Dagen avslutades med middag hemma hos en av tjejerna, som bor granne med mig. Det var jätteroligt och jättemysigt! Under middagen anslöt dessutom L som hade sprungit Maran för första gången, på 4:27! Hon såg oförskämt pigg ut och har nog lyckats fått mig att ställa upp nästa år.

Jag var både glad och rörd över vilka kompisar jag har. Tack!

2 kommentarer: