onsdag 11 juni 2008

Att bli bilad i foten


I morse gjorde jag mitt första besök hos naprapaten för att försöka få fason på högerfoten.

Martha, som hon hette, konstaterade ganska enkelt att det var en Plantar Fasciit. Sedan fick jag lägga mig på mage på britsen. "Det kan göra ont men alla har hittills klarat av det", sa hon. Och eftersom jag både fött barn och noppat ögonbrynen tänkte jag att det inte borde vara några problem. Men, första stöten gjorde att hela benen ryckte till. Det var en helt annorlunda smärta än någon jag känt tidigare. Och visst, jag vande mig allt eftersom men det kändes väldigt obehagligt, ungefär som att bli bilad i foten, men med en trubbig borr. "Säg till när det gör ont, där ska vi köra extra mycket". Åh, jippi. Behandlingen tog knappt 5 minuter och jag hade nog inte stått ut mycket mer.

Nu efteråt känns det varken mer eller mindre, men jag ska tillbaks två gånger till. Och tydligen brukar det räcka för att bli bra. Det hoppas jag på!

2 kommentarer:

  1. AJ?!! vad gjorde hon egentligen?

    SvaraRadera
  2. låter läskigt! Men hoppas det blir bra nu så att du kan springa!

    SvaraRadera