tisdag 28 juli 2009

Tips för en lyckad barnvagnspromenad!

Både igår och idag har jag varit ute på barnvagnspromenad utan att tänka efter före. Igår somnade Lilla K i vagnen och jag passade på att knacka på hos en gammal kollega. Under vårt samtal vaknade hon och var på rätt dåligt humör. Jag hastade vidare hemåt men insåg att det inte skulle gå. En gnällig bebis är en sak, men jag går inte 20 minuter med en tokskrikande bebis i vagnen. Så det var bara att ta första bästa stig in i skogen, sätta sig på en sten och amma.


Lägg märke till flaskhållaren till höger. Smart om man ska gå mycket!

När jag suttit där i sällskap med myggen tillräckligt länge la jag ner Lilla K i vagnen igen, men hon tyckte inte att det var en bra idé. Mer skrik. Och jag hade glömt att ta med mig bärselen, såklart. Jaha, där stod jag 20 minuter hemifrån med en ledsen bebis utan avsikt att lugna ner sig. Hur skulle jag komma hem?


Ett amningslinne kan även användas som bärsele!

Lilla K tyckte mycket bättre om att sitta inklämd innanför mitt linne och själv fick jag lite statisk träning av biceps eftersom jag var tvungen att hålla henne under rumpan hela vägen.

Måndagens tips: Har du en bärsele och en bebis som inte alltid älskar att åka vagn - ta med selen när du går på promenad!

Idag var det dags igen för promenad. Lilla K var på gott humör och bärselen var med.


Nöjd och glad, vad kan gå fel?

Jo, 15 minuter senare började det regna och jag hade glömt regnskyddet till vagnen hemma. Bara att vända.


Den här vägen gick jag inte eftersom det började regna

Tisdagens tips: Ha alltid regnskyddet med när du ska på barnvagnspromenad, utifall att!

Som tur var regnade det inte så mycket, så jag fortsatte en sväng extra med en filt som skydd. Sammanlagd promenadtid för veckan så här långt: 1 timme 40 minuter

1 kommentar: